Nieuws van DigiContact: Nieuw portaal en app
DigiContact groeit! Steeds meer mensen en zorgorganisaties weten de online zorgverlener te vinden. Om deze mensen goed te kunnen blijven helpen, lanceerde DigiContact op 1 juni het splinternieuwe DigiContact Portaal, inclusief bijbehorende nieuwe app. Het portaal en de app moeten leiden tot betere dienstverlening naar alle cliënten, efficiëntere bedrijfsvoering en lagere werkdruk voor zowel DigiContact-medewerkers, als de fysiek opererende medewerkers in de regio.
In het nieuwe portaal beheren zorgverleners makkelijk van welke DigiContact-diensten hun cliënten gebruikmaken. Daarnaast wordt het aan- en afmelden van cliënten eenvoudiger. Ook medewerkers van DigiContact kunnen verbeteringen verwachten. De ECD’s van de cliënten worden uiteindelijk geïntegreerd in het nieuwe DigiContact Portaal. Zo hebben DigiContact-medewerkers direct toegang tot de relevante informatie wanneer een cliënt naar DigiContact belt en hoeven ze niet eerst omslachtig in te loggen in allerlei systemen. Medewerkers kunnen gegevens uit de ECD’s alleen bekijken als ze hier in de oude situatie ook al toegang toe hadden.
Oude app blijft nog even beschikbaar
Natuurlijk kan het voor sommigen even wennen zijn, een nieuwe app. Daarom blijft de oude app de hele maand juni nog beschikbaar. Daarnaast zorgt DigiContact voor extra ondersteuning (op afstand) bij het installeren en het gebruik van de app. Zo kunnen alle cliënten en begeleiders soepel over.
Samenwerken met DigiContact, en met elkaar
DigiContact ziet de grote waarde van samenwerken. Daarom wil de organisatie de samenwerking met haar relaties faciliteren, maar ook de samenwerking tussen deze partijen onderling. Dit is het uitgangspunt van het nieuwe DigiContact Portaal.
Integratie ECD’s en processen
Om samenwerking tussen de verschillende aangesloten organisaties mogelijk te maken, moet de app goed aansluiten op de verschillende systemen en processen van deze organisaties. De gegevens uit deze systemen, zoals het elektronisch cliëntendossier (ECD) moeten vervolgens geïntegreerd samenkomen in het Portaal. Dit is een ontwikkeling die tijd kost en waar achter de schermen hard aan wordt gewerkt.
Webinars
De volgende stappen voor het DigiContact Portaal zijn de doorontwikkeling van een B2B-portal, ECD-integraties en de versimpeling van administratieve stappen. Aan het eind van de zomer en het begin van het najaar organiseert DigiContact webinars waar uitgebreid toelichting wordt gegeven op de doorontwikkeling van het DigiContact Portaal Hier worden alle samenwerkingspartners voor uitgenodigd.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!